יצירת וידאו למטרות B2B
טיפים לסרטוני תדמית למיתוג העסק

אם בעבר חברות שלחו נציגים, פרוספקטים, עלונים גדושים במלל ארוך שמסביר את היתרונות והתועלות של השירות או המוצר, הרי שהיום סרטון אחד שווה אלף מילים.
חברות המשווקות בשיטת B2B הבינו שעל מנת ללכוד את תשומת הלב של בכירים בארגונים או בעלי עסקים, שהם הלקוחות הפוטנציאליים שלהם, עליהם לבדל את עצמם באמצעות סרטון תדמית שיקלע למטרה ולקהל היעד.

מדוע סרטוני תדמית? כי סרטון הוא דינאמי, מעורר רגש וזכיר יותר מאשר עיצוב סטטי או טקסטואלי. בסרטון קצר ניתן להעביר מסרים רבים ולהדגיש אותם בדרך יעילה במיוחד ובעלויות אטרקטיביות. ניתן להשתמש לאחר מכן בסרטונים בערוצי שיווק רבים: להקרין במשרדים או בסניפים, לפרסם אותם במדיה החברתית, ביוטיוב, לשלוח כקישור ועוד.

על מה לשים דגש ביצירת וידאו למטרות B2B?

הקונספט קובע
שלב ראשון, חשוב להחליט האם זה יהיה סרטון הסבר או סרטון הומוריסטי, אנושי או אנימציה. לכל אחד מהסגנונות חוזקות וחולשות. אנימציה כובשת את הלב, סרטון משעשע יכול להקליל את המוצר או את השירות, סרטוני הסבר מפשטים את הרעיון המורכב (במיוחד במוצרים טכניים מסובכים) וסרטון בכיכובם של אנשים מייצר קרבה, במיוחד אם בוחרים בנציג מתוך החברה או במנכ”ל.
הבחירה תלויה באופי של החברה ובמהות המוצר ובהתאמה שלו לקהל העסקי אליו פונים בהשוואה גם למתחרים. כלומר, אם המתחרים בחרו בהנפשה רוב הסיכויים שתרצו להתבלט במישור וידאו אחר – אנושי, למשל. חשוב לאפיין את הקהל, לזקק את המסר, לפצח את הבריף ורק לאחר מכן, לבנות סטורי בורד לפי הקונספט הנבחר המתאים לאותו עסק וקהל לקוחותיו.

בונים אמינות, בונים מותג
סרטונים תורמים מאוד לאמינות של העסק ולפועלו במיוחד אם הם מאפשרים הצצה למשרדים, מפעל, לתהליך הייצור ולמאחורי הקלעים של העסק. ניתן להמחיש את הערכים שמנחים את העסק באמצעות וידאו, בין אם בשימוש בתרשימים, דיאגרמות וגרפים מעניינים, הסבר של אנשי מקצוע על המוצר או עדויות וממליצים של עסקים אחרים שמנויים לשירות או משתמשים במוצר שחוות דעתם חשובה במיוחד ודינאמית ומשפיעה יותר כאשר היא מוצגת בוידאו מאשר במסרונים כתובים. חוויית המשתמש המוצגת בסרטון מוחשית ונגישה במיוחד כאשר בוחרים חברת סרטים שיודעת לתקשר נכון עם הלקוח הפוטנציאלי.

פרקטיות היא שם המשחק
חשוב מאוד לאפיין, לעצב, להסריט ולערוך סרטון תדמית שמעניק ערך מוסף לעסקים שצופים בו. למשל, פיתרון לבעיה נפוצה והמחשת התהליך הסרטון כך שהוא יהיה שימושי לצפייה בעת הצורך. דוגמא נוספת היא יצירת סרטון שמניע לפעולה, כלומר שגורם לצופה לצאת משלוותו או לרצות את השירות או המוצר שהעסק משווק וכולל גם דרכי התקשרות בין אם מספר טלפון או קישור לאתר כך שלאחר הצפייה בסרטון תוכלו לקדם פגישת הכרות או ייעוץ. זכרו לכל אורך הדרך מהי מטרת הסרטון ואם היא יצירת לידים או הגדלת עסקאות ומכירות, נסו שהמסר הזה יעבור וישפיע על הצופה כמובן במעטפת רכה וידידותית.

החלטה אסטרטגית נוספת שכדאי לקבל בשיווק וידאו לקהל B2B היא האם ליצור סדרת סרטוני המשך, כך שהלקוח הפוטנציאלי יחכה לסרטון הבא – אידיאלי ליצור עניין אך גם כשיש סדרת מוצרים או שירותים ולא ניתן “לדחוס” את כולם לסרטון אחד.
חשבו ביחד עם צוות יצירתי על הסיפור שיועבר בוידאו, תנו לעורכים ליצור אפקטים משלימים וכמובן פסקול משלים. חשבו כיצד להשתמש בדרך הנכונה בסרטונים שהפקתם על מנת להגיע למקסימום לקוחות.
זכרו, אסטרטגיית שיווק של וידאו למטרת B2B מוכיחה את עצמה מבחינת החזר השקעה, מספר צפיות ופידבקים חיוביים. חברת הפקות סרטוני תדמית תדע לקחת את המסר שלכם צעד אחד קדימה על מנת ליצור וידאו B2B משכנע ומתגמל.

אנחנו ב- .vengo יודעים להפוך בריף מלקוחות – מנהלי שיווק, פרסום ומכירות ולהפוך אותו לרעיון קולנועי ולסרט מדויק, בהיר, חד ואפקטיבי!